10 Day Road Trip – Part 2 | Liefs, Swaen
18 april, 2015 | Geplaatst in TRAVEL

Vandaag deel twee van mijn 10 Day Road Trip. In het vorige deel hebben jullie kunnen lezen en kunnen zien hoe onze reis naar de Flinders Ranges was. Vandaag heb ik foto’s van ons verblijf in de Ranges. We hadden een cabin gehuurd en deze was onze luxe basis (tv én goede bedden, maar helaas wel te kort) om er op uit te trekken.

DSC_0342 (Large)

Op onze eerste volle dag besloten we gelijk de langste tocht te gaan doen: 21.5 kilometer. Deze tocht zou ons naar de hoogste top brengen, St Mary Peak, op 1171 meter hoogte. St Mary is onderdeel van Wilpena Pound, een soort ring van bergenNa zo’n 4 kilometer begon het echte klimmen al, geen duidelijk pad maar een steile bergwand waar we bij omhoog moesten klimmen. Dat stond niet in de beschrijving! We hadden ook al oudere mensen gezien, hoe zouden zij dat moeten doen als wij het al moeilijk vonden. De oudere mensen hebben we niet meer gezien, maar wij hebben het gehaald! Na zo’n twee en een half uur waren wij boven op de top! En wat was het uitzicht prachtig!DSC_0353 (Large)Op onderstaande foto kijk je zo de Pound in, een soort ring van bergen. Zoals je kunt zien zijn is het een grote ring van bergen, allemaal prachtig en vooral heel erg onbegaanbaar. Er gaan geen wegen heen en er is maar één weg die de Pound in gaat. Het was een zware tocht maar hij was echt heel erg mooi. Zulke prachtige vergezichten gezien, echt geklommen (en ontzettend verbrand), kangoeroes gezien en géén blaren! In totaal hebben we ongeveer zes en een half uur over de hele tocht gedaan.DSC_0356 (Large)De volgende dag voelden Eiden en ik ons echter een stel oude omaatjes, zo stijf waren we in onze benen. Het is ook niet niks, ineens ‘even’ 21,5 kilometer lopen. Daarom besloten we om op onze tweede dag een tocht met de auto te rijden. Dit was zo’n 40 kilometer over gravel wegen, en dat met een kleine Peugeot 307! We reden naar uitzichtpunten, zagen een adelaar vlak voor de auto langsvliegen, reden door een canyon heen en op het einde van de dag hebben we nog een klein stukje gewandeld, zo’n drie kilometer.DSC_0373 (Large) DSC_0387 (Large) De volgende ochtend regende het helaas, en toen Angie naar het winkeltje ging om brood te halen kwam ze vervolgens heel enthousiast terug. “I have got a surprise for you!” Rond 12 uur moesten we met z’n allen naar het winkeltje toe en kijk eens wat daar was: een kleine kangoeroe, een joey genaamd. Dit is Buttercup, een 7 maand oude joey die langs de kant van de weg gevonden was. Haar moeder is waarschijnlijk aangereden, er is namelijk heel veel roadkill omdat er gewoon zoveel kangoeroes zijn. Als het begint te schemeren worden ze actief en is het erg gevaarlijk om op de wegen te rijden want ze kunnen zomaar tevoorschijn springen.

Dit kleine meisje was gelukkig gered en woont op het moment bij de eigenaren van de camping. Ze moet iedere 5 uur gevoed worden en daarom was ze met de baas mee naar het werk. En wat was ze zacht en lief! Ze ging zelfs mijn neus likken en ze pakte mijn vingers vast. Ik had haar nog wel veel langer vast willen houden, maar helaas kon ik daar niet de hele dag blijven.DSC_0419 (Large) DSC_0448 (Large) DSC_0449 (Large)
s Middags hebben we nog een kleinere tocht gedaan, zo’n 6 kilometer naar de top van Mt Ohlsson Bagge. Ook weer een prachtige top, en omdat het de ochtend had geregend was het niet zo drukkend warm als tijdens onze vorige hike. Onderweg zagen we ook een aantal geiten die op de berg wonen, ik vind het knap hoe die beesten op ieder klein richeltje kunnen balanceren.En als afsluiting van de dag mochten we knuffelen met geitjes en biggetjes! De eigenaar vroeg of wij nog even kwamen helpen met voeren en toen zagen we al dit liefs. Er waren ook lammetjes, een kalfje, een baby alpaca, zo’n 20 konijnen, een iguana, katten, honden en daartussen huppelde Buttercup. Echt een goede afsluiting van de ons verblijf daar.DSC_0477 (Large)Dit was deel twee! Ik ga zo snel mogelijk aan de slag met deel drie van onze reis, deze ging namelijk langs de Great Ocean Road: dé mooiste weg van Australië.

Liefs, Swaen

5 reacties op “10 Day Road Trip – Part 2”

18 april 2015

Zo gaaf! En aaahhh die babykangoeroe zou ik spontaan willen adopteren, wat een lief beestje.

Wauw, zo tof!! En wat een prachtig uitzicht.

Wauw wat een ontzettend leuk fotoverslag zeg! Ik krijg echt reiskriebels. En die biggetjes op de laatste foto!!! <3 liefde!

18 april 2015

Wat een prachtige beelden! Daar wil ik ook heen! :-)

20 april 2015

Ohhh, die kangoeroe die je vast mocht houden. Zo lief! Prachtige foto’s zeg :)! De natuur in Australië is zo ontzettend mooi!